שיטות ואופן טיפול

רפואה סינית

שיטות טיפול- דיקור

 

ההבדל בין מטפל טוב למטפל מצויין טמון כולו באבחנה. האבחון הוא החלק החשוב ביותר בטיפול, וברגע שהוא נכון הדרך לטיפול טוב ולתוצאות טובות קצרה. עם כניסתו של המטופל לקליניקה מתחילה האבחנה. אנו אנשים שונים ופרטים לא מעטים מבדילים בין אדם אחד למשנהו. גברים ונשים גבוהים או נמוכים, שמנים ואף רזים, חיוורים ולעיתים סמוקים, עצבניים מול רגועים, נחמדים ואלה שקצת פחות. כאשר אנשים כ"כ שונים אחד מהשני הטיפול חייב להיות שונה וספק רב אם טיפול אחד ספציפי יטפל בבעיה דומה באנשים שונים. הנה לכם דוגמא פשוטה על שני מטופלים עם כאב ראש.

ישנו תהליך אבחון מדוייק ומסודר שנעשה כבר במפגש הראשון הכולל תשאול, דופק ולשון.

תשאול- במפגש הראשון נערך תשאול מקיף ופרטני. אני שואל את המטופל שאלות ומקשיב לתשובותיו. מטרתי היא להבין את סדר היום ואורח חייו של המטופל. תזונה, שינה, יציאות, מחזור, ומעבר על כל מערכות הגוף במטרה להבין היכן הופר האיזון והיכן ניתן לעשות שינוי לטובה באורח החיים כדי להחזיר לאדם את בריאותו הפיזית והנפשית.

דופק- בניגוד ללקיחת הדופק ברפואה המערבית, הסינים השכילו להבין שישנם עוד פרטים חבויים בדופק שלנו. מעבר למהירות ולעוצמה שלו ניתן להבין את מצב הצ'י הכללי (האנרגיה) ומה מצבו האנרגטי של כל איבר פנימי בגוף שלנו. לדופק חלק מרכזי וחשוב באבחנה הסינית ויחד עם התשאול הראשוני של המטופל נרקמת תמונה ברורה יותר של מצב המטופל.

לשון- הלשון הוא השריר היחידי בגוף שחשוף בפנינו ולא עוטה על עצמו שומן או עור. כך חושף בפנינו השריר מידע חשוב על מצב שאר השרירים בגוף ותמונה אמיתית ועדכנית של שרירי הגוף. צבע הלשון, עוביה, אורכה וסימנים נוספים כמו חיפוי, נקודות אדומות או חריצים נותנים לי אינפורמציה חשובה שחוברת לתשאול, לדופק ולתמונה קלינית כוללת על מצב המטופל.

הרפואה הסינית לימדה אותי להקשיב, להתבונן, להריח, לגעת, לראות ולהרגיש את האדם שעומד מולי ולהבין כיצד אני יכול לסייע לו. בעזרת התשאול, אבחנת הדופק, הלשון נשלמים אט אט כל חלקי החידה ונקבעת לה האבחנה. משם הדרך לטפל פשוטה הרבה יותר.

 

סגור לתגובות.