תרופות טבעיות מהמטבח

 

בבוקר כאשר פוקד אותי רעב אני נכנס למטבח ופותח את המקרר, הירקות נשלפים במהירות, אחריו בסערה דלתות ארונות המטבח נפתחות נסגרות ולסיום קפיצה אל מדף התבלינים. זהו, ההכנות נסתיימו. מיד נדלקים הכיריים, המחבת פוגש בהם ברעש גדול ולאחריו שקט.. החום אט אט עולה. תסססס.. צליל מקסים של שמן הזית, הוא מתפצפץ לו כמו רוצה לברוח מחום הלהבה, צבעים עזים של אדום צהוב וירוק נזרקים אל האוויר ונוחתים ברכות על המחבת. אבקת תבלינים כמו במעשה קסמים מתפזרת לה ממעל.. כן, אני מכין לי עוד ארוחת בוקר טעימה.
למרבה ההפתעה כשאני חולה אני עושה בדיוק את אותו הדבר. טוב, טוב, יש הרבה פחות דרמה ותאטרליות וכמובן פחות חשק ושמחה אך העיקרון דומה מאוד. כשאני חולה אני משתמש ב"תרופות" שמצויות במטבח שלי.

הרבה אנשים לא יודעים שהמטבח שלנו בנוסף להיותו המסעדה, המכולת, הסופר הפרטי הוא גם בית המרקחת שלנו. במטבח מצויים להם ירקות, תבלינים, פירות וצמחים אשר יכולים לתת מענה כמעט לכל מחלה שחדרה אל גופנו. הזמינות שלהם, עצם המצאותם בהישג יד חשובה לא פחות, כך אנו יכולים להשתמש בהם ומיד להתחיל בתהליך ריפוי של הגוף.

דוגמא נפוצה וידועה לכולם הוא התה. מי לא יודע שכשחולים שותים תה, תה עם ג'ינג'ר, לימון, קינמון ודבש או לחלופין תה עם מנטה או נענע. מאחרי כל צמח, ירק או תבלין מסתתרות סגולות בריאותיות וחשוב לדעת לנצל אותם ולהשתמש בהם נכון.

בדוגמאות שהבאתי קודם חשוב לדעת מתי הוא הזמן הנכון לשתות כל סוג של תה. כאשר אנו נמצאים בתחילת המחלה ואין עדיין חום או שהחום נמוך מאוד, ישנה אי נוחות, אולי גרד בגרון ומעט צמרמורות, אז אנו נשתה את הקינמון ג'ינג'ר לימון ודבש הידועים כמייזעים ומחממים על מנת לייזע את הגוף וכך לסלק את המחלה שעדיין בתהליכי חדירה לגוף. כאשר אנו בעיצומה של המחלה והחום כבר עלה, הכאבים בבטן, בגרון או בראש חזקים אנו נרצה לקרר את הגוף ולמתן את החום, אז נשתה תה נענע או מנטה הידועים כמקררים ויאזנו את החום הרב.

מובאים כאן טיפים רבים ותרופות סבתא.. רוב הצמחים הירקות והפירות מצויים במטבח של כולנו, בגינת הירק או באדניות שעל החלון, נצלו אותם והשתמשו בהם בתבונה. רפואה שלמה לכולם. לקריאת הטיפים לחץ כאן
כמו שאמר הרמב"ם:

"עשה את מזונך תרופתך ולא את תרופתך מזונך"

 

סגור לתגובות.