רפואה יפנית דיקור יפני

 

רפואה יפנית

דיקור יפני- איציק שקי

תורת הדיקור הסיני הגיעה ליפן במאה השישית לספירה. במשך מאות שנים היגרו אנשי רפואה, פילוסופים ומלומדים ליפן הביאו עמם שפע של ידע, טכניקות ושיטות טיפול בדיקור וצמחי מרפא. במקביל באותה תקופה החלו להישלח רופאים יפנים לסין כדי ללמוד שם על הרפואה המקומית ובעזרתה להתחיל לפתח את הרפואה שלהם שהיתה בהתהוות.

במאה ה17, בתקופת שלטון השוגונים התקבלה החלטה לסגור את יפן בפני השפעות זרות. קרוב ל-300 שנה הייתה יפן בבידוד ובתקופה זו החלה לשגשג הרפואה המקומית. שיטות הדיקור התפתחו, שונו מעט ואף החל שימוש במוקסה (צמח הלענה הנחשב לעשב מרפא מחמם ומחזק) ובחימומו על נקודות הדיקור.

עם השנים החלה לחדור הרפואה המערבית ליפן, מהלך אשר הביא לשידרוג המהותי של הרפואה היפנית. השילוב בין הידע האנטומי לשיטות מסורתיות היה מדהים. עכשיו, מיקום הנקודות על המרידיאנים הובן אף יותר כאשר הובאה הקבלה מערבית לעצבים, גידים ושרירים ואף נמצאה הקבלה לטריגר פוינטס המוכרות מעולם הפיזיותרפיה המערבי.

 הרפואה היפנית חולקת את אותו בסיס עם הרפואה הסינית. שתיהן נשענות על תאוריית חמשת האלמנטים, המרידיאנים, נקודת הדיקור וכמובן אנרגיית הצ'י. אך קיים שוני רב בכל הקשור לדרך האבחנה, יישום בפרקטיקה ודרך הטיפול.

אבחנה וטיפול

ראשית, וחשוב מכל- דיקור יפני אינו כואב. המחטים דקות ומוחדרות לעומק של מ"מ ספורים. טכניקת האבחנה שונה מהרפואה הסינית. היפנים פיתחו שיטת אבחנה המבוססת על מישוש איזורי ריפלקס בגוף. בעזרת מישוש אזורי הבטן, החזה והצוואר ישנה אפשרות למטפל ולמטופל להרגיש באזורים חלשים לעומת חזקים יותר, מקומות שבהם קיים מתח לעומת מקומות שבהם קיימת חולשה ואזורים כואבים לעומת מגע שאינו כואב. בעזרת מיפוי הגוף ומציאת האזורים החלשים והפגועים ניתן להבין היכן דרוש טיפול ואיזה סוג טיפול יתאים ביותר.

עם סיום האבחנה מתחיל הטיפול. מחטים, מוקסה, מנורת חימום, עיסוי וטכניקות רבות נוספות ישמשו אותנו במהלכו, כאשר בהמשך מממפגש למפגש ובין טיפול לטיפול חש גם המטופל עצמו בשיפור באזורי המתח והכאב. אט אט משתחררים הרפלקסים שהיו חדים ונוקשים בהתחלה ויחד עם תחושת השיפור במצבו הבאה לידי ביטוי ביום יום, מבין המטופל שגופו עובר תהליך ריפוי עמוק ויסודי שבעזרתו הוא מרגיש טוב יותר.

בעזרת הרפואה היפנית ניתן לטפל במגוון בעיות: בעיות במערכת העיכול, בעיות בדרכי הנשימה, כאבי ראש ומגרנות, כאבי מחזור, יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות לב וכבד, חולשה של מערכת החיסון וכל בעיית כאב בין אם היא אורטופדית או נוירולוגית.

 

סגור לתגובות.