רפואה סינית דיקור סיני

 

 קצת היסטוריה..

דיקור סיני, רפואה סינית

דיקור סיני- איציק שקי

על פי הכתבים כבר ב2600 לפנה"ס ניהל הקיסר הצהוב שיחות מעמיקות עם רופאיו בנושאי בריאות. שיחות אלו הועלו על הכתב ולימים הפכו ל"ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב". זהו אחד הספרים העתיקים ביותר ועד היום נחשב לתנ"ך של הרפואה הסינית. הספר מתעד שיחות בצורת שאלות ותשובות בין הקיסר ובין רופאו צ'י פו, ומפרט על גורמי המחלות, דרכי הטיפול בהן והדרך לשמור על התאמה עם גורמי הטבע כדי לשמור על הבריאות.

כבר למעלה מ- 3,000 שנים קיימת הרפואה הסינית, ולאורך כל השנים לא השתנתה תפיסתה הבסיסית ונשארה אחת: התבוננות בטבע ובמחזוריותו והבנה שהאדם הוא מיקרוקוסמוס של הטבע. הסינים הבינו שהאדם הוא חלק אינטגרלי מהטבע. הוא אינו שולט בטבע אלא חי איתו בהרמוניה ועליו לציית לחוקיו אחרת יופיעו מחלות.

והיום..

גם בימינו אנו בדיוק כמו אז ,אותם כוחות שפועלים על הטבע סביבנו, אשר יוצרים את המעברים בין העונות, שגורמים לגשם לרדת בחורף ולפרחים לפרוח באביב, פועלים גם בתוך האדם. כמו שכל עונה שונה מעט מקודמתה, כך גם מצב בריאותנו, לעיתים יש שיטפונות, לעיתים יש בצורת, לפעמים סופות, ולפעמים מזג אוויר נוח.

אחד המושגים המוכרים והמדוברים ביותר בעולם הרפואה הסינית הוא הצ'י. בתרגום חופשי ניתן להגדירו כ"אנרגיה" אך יש לו משמעות רחבה יותר. הצ'י הוא בעצם כל דבר סביבנו, בני אדם, עצים, קרני השמש, מילים, רגשות. כשמדברים על גוף האדם הצ'י הוא האנרגיה הזורמת ברשת ערוצים הנקראים מרידיאנים. דומה הדבר לנהר הזורמים בו מים, כך בגוף האדם ישנן תעלות בהם זורם דם וצ'י. כאשר אדם לא שומר על תזונה בריאה, עובד קשה מדי ומאמץ את גופו ואת נפשו, עלולה להיווצר חסימה בתעלות והזרימה הופכת חלשה או תקועה.

בעזרת דיקור במחטים ניתן להשפיע על הצ'י, לווסת אותו ולהחזיר את הזרימה התקינה שלו. אך לא די בכך, על האדם יהיה לשנות מעט את אורח חייו ולהבין שללא שינוי והקשבה לגופו הוא עלול להיות מותש שוב וליצור חסימות נוספות של זרימת הצ'י ובכך שוב לחלות.
כיום בעידן המודרני עם חדירתה של הרפואה הסינית למערב מבינים כולם את חשיבותה של רפואה זו ובעיקרה את ההסתכלות ההוליסטית על האדם, שגופו ונפשו אחד הם ויחדיו הם חלק בלתי נפרד מהטבע.

 

 

סגור לתגובות.