כאב ראש

נכנס למרפאה גבר בן 53, 1.80 מ' , שוקל 101 ק"ג פניו אדומות בדיוק מסיים ביס אחרון של מנת פלאפל (הרבה חריף) והוא עם קול חזק ומעט תקיף טוען שאין לו הרבה זמן והגיע כדי לטפל בכאבי הראש החזקים והחדים שמטרידים אותו נורא, בעיקר כשנהגים אחרים מעצבנים אותו בכביש.

מיד אחריו נכנסת מטופלת בת 25, 1.65 מ' שוקלת 55 ק"ג מעט חיוורת, שפתיה דקות ובקול חלש ומעט מבוייש מבקשת גם היא שאטפל בכאב הראש המפושט שלה שעוטף את ראשה כמו קסדה ומטריד אותה בד"כ ביום שאחרי קבלת הווסת.

ברפואה הקונבנציונלית ישנם כדורי "קסם" שלרוב עושים את העבודה אך הם עוזרים לזמן קצר אם בכלל. הם חוסמים את תשדורת הכאב למוח, מעבירים את הכאב למספר שעות אך הכאב תמיד חוזר. הכדור פותר את הסימפטום, את הענף, אך לא מטפל בשורש הבעיה.כעבור יום, שבוע או חודש חוזר לו כאב הראש באותה צורה ובד"כ לאותו מקום ושוב חוזר הניגון.. או בעצם הכאב.

הרפואה הסינית מתייחסת לנושא קצת אחרת, בראיה הסינית לשניהם כואב הראש אך הגורם לכך הוא שונה ולכן הם יקבלו טיפול אחר לחלוטין. הם שונים וניתן להבין זאת רק מהתיאור שלהם, המין שונה, הגיל שונה, צבע העור, עוצמת הקול, הטריגר שמפעיל את כאב הראש, הכל כל כך שונה נכון ?
אז כיצד יכול הפתרון שלהם להיות דומה או אחיד?!?
זהו מקרה קלאסי של עודף מול חוסר. YIN מול YANG. הטיפול יהיה שונה לחלוטין וישיג את אותה התוצאה- הטבה משמעותית בכאבי הראש.

את הגבר צריך להרגיע, למתן ולהוריד את הYANG את ה"אש" שבו, שעולה כלפי מעלה ויוצרת כאבים חדים וממוקדים. עקרון הטיפול בו יהיה דיקור בחלק תחתון יותר של הגוף, בנקודות שיודעות לקרר ולהוריד אנרגיה כלפי מטה, אל זה תצטרף תזונה מעט מקררת, שתיית מים מרובה, הפסקת אכילת מזונות מטוגנים וחריפים ריבוי אכילת ירוקים ועלים צעירים ושילוב של פעילות גופנית מתונה.

האישה הצעירה צריכה פעולה הפוכה- חיזוק ותמיכה. נקודות הדיקור יהיו מחזקות ומאזנות בחלק מרכזי יותר של הגוף, שילוב של צמח המוקסה המחמם יחזק את המרכז. התזונה תכלול אכילת ירקות כתומים ואדומים שידועים כמחזקים, ירקות שורש וקטניות, דגש על ארוחות מאוזנות בבוקר, צהריים ובערב .
טיפול כמעט הפוך לחלוטין שיביא לתוצאות מדהימות בשניהם כבר בתוך מספר שבועות קצר.

הפוסט הזה פורסם ב: מאמרים. קישור קבוע.

סגור לתגובות.