אודות איציק שקי – דרך הטבע

מטפל ברפואה סינית

איציק שקי

 

קצת עליי ועל ה"אני המאמין" שלי…

כשנולדתי החליטו הוריי לקרוא לי יצחק, על שם סבי ז"ל, כדי לכבדו כפי שהיה נהוג בזמנים ההם. ואולי בלי משים לב, בהחלטה זו גם ניבאו את עתידי.
הצחוק תמיד היה שם איתי, גם ברגעים טובים וגם בפחות, תמיד היה צחוק גדול ואם לא, אז לפחות חיוך קטן. להיות מאושר ומחוייך זו הייתה דרכי, אך להפוך את הסובבים אותי למאושרים הייתה דרך ומטרה גדולה אף יותר.

בתור ילד היטבתי לעשות זאת, תמיד עם בדיחה טובה שנשלפת ברגע האחרון, חיקוי מוצלח או סתם שיר שמעלה את מצב הרוח. הצלחתי ברגע לגרום לסובבים אותי להרגיש טוב יותר. תמיד איציק היה שם לשפר מצב רוח. בסיום שירותי הצבאי כלוחם, שמתי תיק על הגב ויצאתי לטייל בעולם. אוסטרליה, הודו והמזרח קסמו לי, התחכום שבפשטות, החיים בהילוך נמוך והחיבור לטבע… זה אני.
עם שובי הבנתי שעליי להמשיך באותה דרך שבה הלכתי כילד, עם אותה מטרה שציוו לי הוריי בלי ידיעתם – שהסובבים אותי ירגישו טוב ויהיו מאושרים. אך אם יש דבר אחד שמונע אושר זה חולי. כשכואב קשה לצחוק ולחייך, כשכואב הכל מתגמד והחשק יוצא מהכל.
לא סתם סבתות נוהגות לומר "העיקר הבריאות".

הבנתי שעליי להמשיך בדרכי, רק עם כלי אחר. חיפשתי כהרגלי משהו שונה, לא מוכר, אך שיביא עמו תוצאות טובות בדיוק כמו אלו שהיו לי כילד. רציתי שהאנשים שאטפל בהם, שאגע בהם, ירגישו שינוי לאחר המפגש איתי, יחייכו, יהיו מאושרים ויברכו. מכאן הדרך אל הרפואה הסינית, הלא קונבנציונלית, המשלימה, היתה קצרה.

ההתחלה הייתה חשדנית מצד שנינו. הרפואה הסינית הייתה סקפטית ולא בטוחה שהילד המצחיק ההוא יוכל להבין אותה, בטח שלא להשתמש בה. ואני? היא נראתה לי רצינית מדי ומסובכת. אבל החשדנות הפכה מהר מאוד לאהבה, ומשם לחיבור גדול שיצר דרך חיים משותפת. וכך מדי יום אני קם מחייך אליה, מודה לה והולך לטפל בעזרתה במטופליי. עם סיום הטיפול, כשהמטופל כבר מרגיש טוב יותר, אני מרשה לעצמי לשחרר אנחת רווחה ולהתרפק על אותם זמנים, פעם, כשכל מה שהייתי צריך זה רק לזרוק בדיחה.

איציק שקי, Lic.Ac  – מטפל ברפואה סינית  ובדיקור קוסמטי.

מוסמך ברפואה סינית מטעם מכללת "ברושים" – אוניברסיטת תל-אביב. מטפל בדיקור, טווינא, וצמחי מרפא סיניים.

  • התמחות בסין, בבית החולים 'Guang An Men', בייג'ין.
  • טיפול במחלקת אורטופדיה בשיר"מ (שרותי רפואה משולבת) בבית החולים "אסף הרופא".
  • מטפל בקופת חולים מכבי במרפאת "מכבי טבעי" ברמת אביב.
  • בעל תעודת הסמכה בדיקור קוסמטי.
  • מטפל בקליניקה פרטית "דרך הטבע" בגבעתיים.

 

סגור לתגובות.