רפואה מונעת

הקיסר הצהוב מי שנחשב לאבי הרפואה הסינית, נהג לומר:" ריפוי מחלה לאחר שהחלה, משול לחפירת באר לאחר שהתחלת להיות צמא". חשוב להבין שהרפואה הסינית בבסיסה היא רפואה מונעת. מטרתה היא למנוע מהגוף לחלות, ובמידה וחלית, במהרה לטפל במחלה ומשם להמשיך לשמר ולתחזק את הגוף פן תחלה שוב. עוד הוסיף הקיסר הצהוב ואמר: "טיפול מונע אחד שקול ל1,000 טיפולים באדם חולה ".

מספרים שבעת העתיקה, רופא הכפר בסין היה מקבל תשלום כל עוד כולם היו בריאים, הוא היה מטפל בהם בדיקור ואף רוקח להם חליטות צמחים במשך כל השנה כדי לשמור על בריאותם. גישה זו מלווה את הרפואה הסינית לכל אורך ההיסטוריה שלה ועד עצם היום הזה. מנגד, כיום במערב, אנו רואים תופעה הפוכה. אנו נזכרים  לדאוג לגופנו רק כאשר אנו חולים, מגיעים לקצה היכולת ורק כאשר נדלקה לה נורית האזהרה- הכאב. גם אז רובנו ממשיכים להתעלם בטענה שזה יחלוף מעצמו מבלי לנסות להקשיב לגוף ולשמוע מה הוא מנסה לומר.

קשה להאמין  שאת הרכב שלנו אנו לוקחים  לטיפול 10,000, את הבית מנקים מדי שבוע, קונים רהיטים ואף משפצים, עושים קניות ודואגים לכל הסובבים אותנו. אך לגוף? לנפש שלנו? בד"כ הם בתחתית הרשימה, משתרכים אחרי כל השאר המשימות דהויים וחלשים. המכונה המופלאה הזו שמשרתת אותנו נאמנה מדי יום שעה שעה, הגוף המופלא שלנו. לרוב אנחנו שוכחים או נזכרים כשכבר מאוחר.
האדם אמור לדאוג לגופו ולתחזק אותו- אכילה נכונה, התעמלות, לדעת לעבוד קשה אך גם לדעת לנוח וכשצריך אז לנפוש, רק כך ינהל  אורח חיים נכון ובריא. תזונה נכונה בשילוב פעילות ספורטיבית ושנת לילה בריאה תורמים למערכת החיסון חזקה ואיתנה, ומונעים מאיתנו לחלות.

מדי פעם מראים לנו החיים שהם חזקים מאיתנו ואנו נשארים בעבודה עד מאוחר ולא תמיד מספיקים להתעמל, קצת מוותרים בתזונה ומגיעים למצב שגוף נחלש, חשוף ולא מוגן. מכאן הדרך להיות חולים היא קצרה. או אז חשוב מאוד לטפל מהר, לעזור לגוף להתמודד. הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא מנוחה שעוזרת לגוף להלחם במחלה יחד עמה חשוב לשלב את שיטות הטיפול הסיניות בהן דיקור, כוסות רוח ופורמולות צמחים. השילוב הוא מנצח וההחלמה מהירה .

הרפואה הסינית עוזרת בחוכמתה לרפא אלפי בני אדם בעולם מדי שנה .אך אם נבין כולם את חוכמתה האמיתית ונפעל על פיה ,לא יהיה עליה לרפא אותנו כי אם רק לשמור עלינו בריאים.

הפוסט הזה פורסם ב: מאמרים. קישור קבוע.

סגור לתגובות.